Kabelmaskine

Kabeltræk er et godt alternativ for dig som er ny indenfor fitness og vægttræning da du starte med øvelser med lav belastning. Kabeltræk er også i vidt udstræk anvendt at de mere erfarne indenfor træning, som supplement til de tunge vægte og til at træne den mindre muskulatur, da det er nemmere at træne musklerne isoleret.
Når du træner med kabeltræk er du i kontrol. Du træner med enten et håndtag, et triceps-reb eller en kabelstang og har vægtblokke, som du justere i forhold til ønsket modstand, centreret foran dig. Dette er en helt anden følelse og mere kontrolleret følelse end at træne med frivægte.  
 

KABELTRÆK ØVELSER 

Kabeltræk er rigtig godt i forbindelse med genoptræning, da du kan træne med næsten ingen modstand og gradvis justere og dermed træne mere kontrolleret. 

Et eksempel på øvelser til genoptræning er opvarmningsøvelser for skuldrene - her bruger du et håndtag og rotere skulderen. 

Kabeltræk er også god til træning af selve skulderen - bl.a. gennem stående sideløft med armen ved brug af væres kabelhåndtag. Dette er effektiv træning ikke bare for siden af skulderen, men også bagsiden af skulderen.

En anden favorit er stående flyes i kabel, som er træning for bryst. Denne kan både udføres stående, men kan intensiveres ved at ligge på en bænk, da du liggende vil fikseret på bænken og ikke kompensere ved at bruge andre muskler til at trække. 

For armene findes der også en lang række øvelser, vinkler og redskaber at give sig i kast med på kabeltræk maskinen. Der er klassiske triceps øvelser med tricepsreb og bicepscurls med kabelstang. Med kabelstang kan du også træne forskellige udgaver af pushdowns, som træner triceps. 

Vi anbefaler ikke at kabeltræk benyttes som styrketræning, men som supplement og opvarmning. Skal du styrketræne så benyt i højere grad frivægte eller vægtstænger. 

Vi har fri fragt på alle køb over kr. 500, hvilket betyder at der er fri fragt på samtlige kabeltræk maskiner.

2 produkter
Til toppen