Bænkpressæt

Køb bænkpres

Vores bænkprespakker indeholder altid bænkpres, vægtstang og vægtskiver, uanset hvilken pakke du køber. Du kan også købe pakker hvor der udover bænkpres medfølger vægtstang og vægtskiver, curlbar og håndvægtstænger.
Når det kommer til selve stillingen og træningsbænken kan du finde alt fra foldebænkpresser, som du kan lægge under sengen når du er færdig med at træne, til den lidt større og mere traditionelle bænkpres.

Træne bænkpres

Når du træner bænkpres er det primært brystmusklerne der gør arbejdet men også forsiden af ​​skuldrene, dine triceps og brysthvirvelsøjlen bliver godt med træningen (hvis den udføres korrekt).

Hvad mange ikke tænker over er at bænkpres er noget mere en helkropsøvelse og der er ofte meget styrke at hente i små tekniske justeringer. Sådan er det naturligvis i stort set alle øvelser, afhængig af træningserfaring, og ikke kun i bænkpres. Men da det er en øvelse hvor det kan opfattes at man "bare" ligger på en træningsbænk, løfter vægtstangen op af stativet og bøjer armene, kan det opfattes som en træningsøvelse hvor det ikke er muligt at lave som mange fejl.

Det er også værd at nævne at det bedste altid er at have en der kan give dig feedback på din træning når du laver den, fx en personlig træner. Men at læse op på teknologitips og se youtube-klip er selvfølgelig også godt, så nedenfor er nogle tips til at forbedre din bænkpres.


Tekniske tips Bænkpres

Nedenfor finder du ti tips til at blive bedre til bænkpres:

1. Bryst op, så du får den bedst mulige bro

2. Træk bag skuldrene og sammen med skulderbladene

3. Flyt fødderne tæt på vægtstangen

4. Forkort løftestien med et bredt greb og en høj bro

5. Læg dig ned så du kan holde denne base når du løfter

6. Ved afløftning; brystet op, hold broen, klem skulderbladene og skub væk med benene så det føles som om hele kroppens bagside er aktiveret.

7. Træk vejret ind før du begynder at sænke stangen, hold vejret og begynd at bevæge dig

8. Ned, fortsæt med at holde vejret, rør ved dit bryst (gør du reps med bounce eller reps med stop?), Start pressen opad.

9. Og nu, når du har klaret 60-80% af pressen, pust ud

10. Gentag


Der er med andre ord meget at holde styr på og for at gøre det rigtig godt skal teknologien være sådan at man gør det automatisk og kun kan fokusere på at skubbe skubbe skubbe.
Som du forstår, vil din bænkpresbevægelse ikke være perfekt fra første gang og vil kræve øvelse. Find info om hvilken bænkpres du skal købe, køb en, træne, film, gå igennem, træne, læs videre, find en med mere erfaring end dig, som kan give tips under sessionen og fortsæt med at træne.
Hvis du så synes, det er meget sjovt, og du gerne vil lære endnu mere, er tippet at melde dig ind i en vægtløfterklub.

Fragt er inkluderet i prisen på alle bænkprespakker.

Træningssæt

8 produkter